Teatterityöpaja täydentää Lasten luovan toiminnan kokonaisuutta Pyhällä

Ohjaajana on teatteri-ilmaisunohjaaja Merja Mettiäinen

Ryhmät ja aikataulu:

0-5 -vuotiaat lapset ja heidän vanhemmat/läheiset aikuiset

Lasten maailmaan kuuluu isona osana leikki, niin myös teatterin. Teatterityöpajassa heittäydymme lapsen maailmaan leikkien ja kannustaen myös vanhempia hyppäämään leikkiin ja siten kommunikoimaan lapsen kanssa. Pääpaino työpajassa on antaa lapselle täydesti läsnäoloa ja huomiota lapsen oman ominaisen tavan kautta. Tarkoitus ei ole tehdä esittävää taidetta, vaan antaa sekä itselle että lapselle kokemus leikistä ja yhdessä olosta.

pe 19.10., la 20.10., la 3.11. ja la 10.11.
Klo 10-10:45, kesto: 45min

Ennakkoilmoittautuminen (max 7 lasta + vanhempaa)

6-8 -vuotiaat

Teatterityöpajassa pelataan ja leikitään erilaisia ryhmäpelejä, jotka rohkaisevat lasta ilmaisemaan itseään turvallisesti omalla tavallaan. Pääpaino lasten kanssa on draamallisessa leikissä, jossa lapsi saa harjoitella ryhmätyötä ja ilmaisua roolihahmon kautta. Työpajassa on mahdollista tehdä omia pieniä esityksiä, mikäli ryhmä niin toivoo.

pe 19.10., la 20.10., la 3.11. ja la 10.11.
Klo 12-13, kesto: 60 min

Ennakkoilmoittautuminen (max 10 lasta)

9-12 -vuotiaat

Lapset ovat improvisaation mestareita luontaisesti, siispä teatterityöpajassa keskitymme improvisaatioharjoitteisiin, sekä ryhmäyttäviin peleihin ja leikkeihin. Tarkoitus on, että lapsi saa rohkeutta löytää juuri oman tavan ilmaista itseään ja nauttia omasta luovuudestaan ryhmässä. Työpajassa tehdään myös omia pieniä esityksiä ryhmän sisällä.

pe 19.10. ja la 20.10.
Klo 13:15-14:45, kesto: 90min

la 3.11. ja la 10.11.
Klo 13:15-15:15, kesto 120min

Ennakkoilmoittautuminen (max 10 lasta)

Teatterityöpajan ohjaaja Merja on kotoisin Pelkosenniemeltä. Hän on valmistunut teatteri-ilmaisunohjaajaksi Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulusta. Merja kokee, että hänen tärkein työnsä teatterin parissa on rohkaista, innostaa ja auttaa ihmisiä löytämään heidän oma potentiaalinsa ja luovuutensa omassa ilmaisussaan, ei niinkään kertoa, miten täytyy tehdä, vaan jokaisella on oma ainutlaatuinen ja mielenkiintoinen tapa ilmaista, joka on myös alati muuttuva. Meidän ei tarvitse jämähtää johonkin yhteen opittuun tapaan, vaan voimme uskaltautua kokeilemaan rajojen ulkopuolelle, ehkä löydämme vapaamman ja omimman tavan olla, ilmaista ja kommunikoida.

Lasten luova toiminta on maksutonta.

Sirkustoimintaan ja teatteripajaan on hyvä varautua sisäliikuntaan soveltuvalla vaatetuksella ja vesipullolla.

Pyhän kyläyhdistys ry ja Palvelukokeiluja Pyhällä -hanke yhteistyössä Taiga Travels & Productionin sekä paikallisten luovan alan ammattilaisten kanssa toteuttavat lasten luovaa toimintaa Pyhällä syksyn 2018 aikana.

Lisätietoja: info@pyhankylayhdistys.fi

Lasten luova toiminta Pyhällä palautelomake