KYLÄYHDISTYKSEN TOIMINTAA VUONNA 2022:

Seuraamalla yhdistyksen fb-sivuja www.facebook.com/pyhankyla pysyt parhaiten ajantasalla toiminnastamme!

Pelkosenniemen kunnassa käydään parhaillaan laajaa tulevaisuuskeskustelua osana kuntastrategian valmistelua. Keskustelujen antia käytetään hyväksi päätettäessä kunnan lähitulevaisuuden kehittämisen painopisteistä, niihin liittyvistä toimenpiteistä sekä resurssien suuntaamisesta.

Osallisuus näihin keskusteluihin kuuluu kaikille. Oletpa vakituinen tai vapaa-ajan asukas, tule 06.04. klo 17.30 - 20.00 Hotelli Pyhätunturin Pikkukuru - kokoustilaan kaikkien kyläläisten yhteiseen kyläiltaan vaihtamaan ajatuksia ja miettimään, mihin kyläläisten mielestä tulee omalla kylällä ja laajemminkin kunnassa erityisesti panostaa. Tätä osallistumisen ja vaikuttamisen kanavaa kannattaa käyttää hyväksi! Ilmoittautumisaika päättyy pe 1.4.

Lue tästä lisää ja ilmoittaudu linkin kautta mukaan!

Kyläyhdistyksen tapahtumat ja talkoot

Ideanamme on luoda tapahtumia, jotka mahdollistavat ihmisten kohtaamisen, yhdessäolon, viihtymisen sekä toisiimme tutustumisen.  Jotta voimme hyvällä tavalla onnistua järjestelyissä, kaipaamme joukkoomme uutta voimaa ideoimaan, käärimään hiat ja olemaan mukana toteuttamassa yhteistä hyvää.

Päivitämme lähiaikoina kyläyhdistyksen PYHÄ Talkoot&Tapahtumat – WhatsApp-ryhmän tiedot. Jos haluat osallistua jonkun tapahtuman tai tilaisuuden tekemiseen tai innostut talkoilusta, etkä vielä kuulu tähän ryhmään, laita siitä viestiä sähköpostiin: pyhankylä@gmail.com.

Tulevia tapahtumia:

Pilkkitapahtuma alakoululaisille Pyhäjärven jäällä Oravanrannassa 8.4. n. klo 11 - 13.30. Jos haluat tulla mukaan jeesaaman järjestelyissä, ota yhteys Seppo Seppelin p. 0400 761 216.

Osallistumme Pyhän ympäristöpäivään kesäkuun alkupuolella. Ympäristöpäivän aikana siivoamme ja siistimme sekä Pyhän että Pyhäjärvien kylien ympäristöä keräämällä pois roskat ja lajittelemalla jätteet, romut yms. ja toimittamalla ne ao. keräyspisteisiin.

Juhannuskokkoa poltetaan juhannusaattona Pyhäjärven kylässä Oravan rannassa. Tilaisuuteen on kokon polton lisäksi tulossa muutakin ohjelmaa, kenties nousemme illan päätteeksi Pyhätunturin huipulle ihailemaan yötöntä yötä.

Yöttömän yön melonta juhannuksen alla, lähtö Pyhäjärven kylästä Oravan rannasta

Seikkailupäivä Pyhäkurussa yhdistyksen jäsenille kesä-heinäkuussa.

Osallistuminen Suomi Saunoo-tapahtumaan heinäkuussa

Konsertteja Maahistenmaan teatterissa heinäkuun lopulla: la 23.7. Maahisblues ja su 31.7. Kuuntele kun puro laulaa - konsertti.

Syysvalakiat tapahtuma ruska-aikaan syyskuussa Pyhäjärven kylässä Oravan rannassa

Matkalla jouluun-tapahtuma joulukuussa.

Kaikki tapahtumat toteutamme yhteistyössä alueen yrittäjien, kunnan, koulun tai muiden yhdistysten kanssa. Tilaisuuksien ja tapahtumien tiedot päivitämme fb-sivustollemme sitä mukaa kun ne varmistuvat.  Ota sivustomme seurantaan, niin pysyt kärryillä!