Muskari ja popmusiikkityöpaja viimeistelevät Lasten luovan toiminnan kokonaisuuden

Muskari on elämyksellinen musiikkihetki, jossa koetaan musiikkia kokonaisvaltaisesti loruttelun, laulamisen, soittamisen, liikkeen, tanssin ja kuuntelemisen kautta. Muskaritoiminta tukee lapsen kielellistä, sosiaalista ja motorista kehitystä, luovuutta, itsetuntoa ja musiikillisia valmiuksia sekä lapsen ja vanhemman välistä vuorovaikutusta. Tarinallisuus ja leikillisyys ovat tärkeä osa toimintaa. Olennaisinta on musiikin ilon kokeminen ja hyvän musiikkisuhteen luominen sekä muskarilaulujen ja -leikkien siirtyminen käyttöön myös kotona arjessa.

Perheryhmään voi osallistua yhden tai useamman (n. 3kk-3v) lapsen kanssa. Mikäli lapsia osallistuu enemmän kuin 2/perhe, on toivottavaa että mahdollisuuksien mukaan myös toinen aikuinen osallistuisi. 4-7-vuotiaiden ryhmiin lapset osallistuvat lähtökohtaisesti itsenäisesti. Ikähaarukka on väljähkö eli perheryhmään voi osallistua vaikka vauvan ja 4-vuotiaan kanssa tai myös uskalias 3-vuotias voi tulla isompien itsenäiseen ryhmään.

Paikka: Sädetie 4 B 1, 98530 Pyhätunturi

Aikataulu:

la 17.11. ja su 18.11.
klo 10.00-11.00, perheryhmä (noin. 3kk-3v), vanhemmat mukana

klo 11.00-12.00, 4-5-vuotiaat

klo 12.00-13.00, 6-7-vuotiaat

Ennakkoilmoittautuminen

Lasten popmusiikkityöpajassa harjoitellaan tervettä äänenkäyttöä ja lauletaan ikäryhmälle sopivia kappaleita opettajan säestyksellä. Työpajassa pääsee myös kokeilemaan joitakin soittimia ja harjoittelemaan helppoa säestystä biiseihin mahdollisuuksien mukaan. Jos kotoa löytyy esimerkiksi kitara, ukulele tai jokin muu soitin niin ota ihmeessä mukaan! Työpaja on suunniteltu noin 8-12-vuotiaille, mutta ikähaarukka on väljä.

Paikka: Sädetie 4 B 1, 98530 Pyhätunturi

Aikataulu:
pe 16.11. klo 15-17, 8-12 vuotiaat (2h)

la 17.11. klo 14.15-16.15, 8-12-vuotiaat

Ennakkoilmoittautuminen

Ohjaajana muskarissa ja popmusiikkityöpajassa on Ellinoora Tuuna.

Pirkanmaalta kotoisin oleva Ellinoora on valmistunut unelma-ammattiinsa varhaisiän musiikinopettajaksi (musiikkipedagogi, AMK) Jyväskylän ammattikorkeakoulusta. Ellinoora musisoi monen ikäisten ihmisten parissa; noin kolmen kuukauden ikäisistä 100-vuotiaisiin. Hän laulaa ja soittaa pianoa, kanteletta, kitaraa, ukulelea ja tarpeen tullen vaikkapa kattilaa ja vispilää. Opetustyön lisäksi Ellinoora keikkailee Vinha Trion kanssa palvelukodeissa ohjaamassa ikäihmisten musiikki- ja liiketuokioita sekä esiintyy esimerkiksi häissä ja muissa juhlissa yksin tai pienellä kokoonpanolla.

Pyhän kyläyhdistys ry ja Palvelukokeiluja Pyhällä -hanke yhteistyössä Taiga Travels & Productionin sekä paikallisten luovan alan ammattilaisten kanssa toteuttavat lasten luovaa toimintaa Pyhällä syksyn 2018 aikana. Lasten luova toiminta on maksutonta.

Lisätietoja: info@pyhankylayhdistys.fi

Lasten luovan toiminnan palautelomake