Lasten luova toiminta käynnistyy!

Pyhän kyläyhdistys ry ja Palvelukokeiluja Pyhällä -hanke käynnistävät yhteistyössä Taiga Travels & Productionin sekä paikallisten luovan alan ammattilaisten kanssa lasten luovan toiminnan Pyhällä. Toiminta käynnistyy kuvataidekerholla ja jatkuu sirkuspajalla.

Kuvataidekerhossa tehdään kuvia kokeilemalla erilaisia tekniikoita ja välineitä. Tavoitteena on tukea lapsen mielikuvituksen sekä persoonallisen kuvallisen ilmaisun kehittymistä. Kerhojen sisältö suunnitellaan huomioiden osallistuvien lasten ikä ja kuvallisen kehittymisen vaiheet. Ohjaajana on Silja Tyrväinen, Luovuuspaja Keinu.

Paikka: Sädetie 4 B 1, 98530 Pyhätunturi

Aikataulu:

17.9. klo 17.30-18.30 [0-5 -vuotiaat] ja klo 15-16.30 [6-8 -vuotiaat]

20.9. koulutaksi* [3-6 -luokkalaiset]

24.9. klo 17.30-18.30 [0-5 -vuotiaat] ja klo 15-16.30 [6-8 -vuotiaat]

3.10. klo 17.30-18.30 [0-5 -vuotiaat] ja klo 15-16.30 [6-8 -vuotiaat]

*Koulun jälkeen koulutaksi tuo koululaiset Sädetielle.

Sirkuspaja ja Sirkussunnuntait on tarkoitettu kaikille sirkuksesta kiinnostuneille lapsille ja nuorille. Ryhmät ovat jaettu alle kouluikäisiin ja kouluikäisiin. Alle kouluikäisten ryhmässä vanhemman läsnäolo on suotavaa, jolloin yhdessä tekemisen ilo on pääasia. Kouluikäisten ryhmässä keskitytään ohjaajan johdolla harjoittelemaan hauskoja sirkustemppuja. Sirkuspajan ja Sirkussunnuntaiden ohjaajana on Heli Mäcklin.

Paikka: tarkentuu myöhemmin

Aikataulu:

Sirkuspaja 6.-7.10.

Klo 12-12:45 Alle kouluikäisille tutustuminen sirkukseen

Klo 13:00-14:30 Kouluikäisille tutustuminen sirkukseen

Sirkussunnuntait 4.11., 11.11., 18.11. ja 25.11.

Klo 12-12:45 Alle kouluikäiset vanhemman kanssa tai itsekseen.

Klo 13:00-14:30 Kouluikäiset.

Lasten luova toiminta on maksutonta ja siihen ei ole ennakkoilmoittautumista. Kuvataidekerhossa vaatetuksessa on hyvä huomioida, että luovuus voi joskus olla sotkuista.

Lisätietoja: info@pyhankylayhdistys.fi